اخبار ویژه

گسترش تمدن اسلامی هدف انقلاب اسلامی بوده است

کد خبر : 5939
شنبه 8 آبان 1395 - 10:18

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: شناخت ظرفیت های کشور برای رسیدن به اهداف و جلوگیری از انحرافات است.


همایش اقتصاد مقاومتی و جایگاه قدرت بین الملل ایران به همت بسیج اساتید استان قزوین صبح امروز (یکشنبه) 25 مهرماه در سالن همایش دانشگاه فرهنگیان استان قزوین برگزار شد.
در این همایش دکتر صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به نقش انقلاب اسلامی و اهداف آن در سطح بین الملل اظهار کرد: بازخوانی انقلاب فوایدی مثل شناخت ظرفیت های موجود برای رسیدن به اهداف و جلوگیری از انحرافات است.
وی افزود: تبدیل شدن به یک قدرت بین الملل، استقرار تمدن نوین اسلامی و تشکیل قطب استقلال طلب و بدون سلطه از اهداف مهم انقلاب بود.
دکتر صلاحی درباره نقش ایران در دنیای امروز گفت: منطقه ای که ما در آن قرار گرفته ایم، به خصوص بعد از انقلاب و فروپاشی شوروی به منطقه ای مهم در دنیا تبدیل شده است و دولت آمریکا با این استدلال که قویترین قدرت اقتصادی و انسانی جهان است بصورت آشکار به دنبال حکومت در منطقه است.
وی ادامه داد: تقسیم ایران، عراق، مصر، عربستان و روسیه به چندین کشور کوچک از اهداف آمریکا در منطقه است و آنها امروز نزدیک به 70 درصد آثار باستانی را نابود کرده و شهر تاریخی بابل را با خاک یکسان کردند.
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به ظرفیت های موجود در ایران اذعان کرد: اولین ظرفیت ما موقعیت راهبردی ایران است و در غرب آسیا قویترین قدرت منطقه با جمعیت چند برابری نسبت به سایر کشورهای منطقه قرار داریم.
وی اضافه کرد: منابع انسانی و منابع طبیعی و معدنی از دیگر ظرفیت های مهم ایران است به طوری که ایران 1 درصد جمعیت جهان را تشکیل داده است ولی 6 درصد منابع طبیعی جهان در اختیار ایران است.
دکتر صلاحی در پایان عنوان کرد: امروز ایران در رتبه 18 اقتصاد دنیا قرار دارد و برای پیشرفت در عرصه بین المللی باید اقتصاد خود را تک رقمی کنیم.
 

ارسال توسط : استان قزوین
بازدید
دیدگاه