اخبار ویژه
مسئول بسیج سازندگی قزوین اعلام کرد:

پرداخت 43میلیاردتومان تسهیلات در حوزه اقتصاد مقاومتی/ برای2896 نفر فرصت اشتغال ایجاد شد

کد خبر : 8655
دوشنبه 16 مرداد 1396 - 09:17

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین با اشاره به ایجاد فرصت اشتغال برای 2896 نفر بیان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی درنظر گرفتیم که تاکنون ۴۳ میلیارد آن جذب شد.

حمیدرضا اله بداشتی مسئول بسیج سازندگی استان قزوین پیش ازظهر دیروز(یکشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در مجتمع شهید آوینی درباره اقدامات بسیج سازندگی استان بیان کرد: در حوزه بسیج سازندگی اقدامات و فعالیت‌هادر 4 قرارگاه جهادی بسیج سازندگی، جواد الائمه، قرب کوثر و پیشرفت آبادانی انجام می‌گیرد.

وی افزود: اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی، اعتماد به وعده الهی و بی اعتمادی به قدرت‌های مستکبر و زورگو، اعتقاد به اراده مردم و مخالفت با تمرکز دولتی، حمایت از محرومان و مخالفت با خوی کاخ نشینی، مخالفت صریح با جبهه زورگوی بین الملل، رد سلطه پذیری و تکیه بر وحدت ملی از اهداف مهم بسیج سازندگی است.

این مسئول گفت: بسیج سازندگی در بحث اردوهای جهادی اقشار و محلات از جمله بسیج دانش آموزی، دانشجویی، طلاب، جامعه زنان، ادارات، کارگری، حقوقدان و بسیج رسانه آماده خدمت رسانی است.

پرداخت 13 میلیاردتومان تسهیلات اقتصادمقاومتی در سال 95
وی خاطرنشان کرد: در سال 1395 حدود 10هزارنفر که در حوزه محلات 69 گروه، صالحین 56گروه، دانشجویی 35گروه، حلقه ‌صالحین دانشجویی 35گروه، مهندسین، طلاب، حقوقدانان، فرهنگیان و نخبگان 13گروه و حلقه صالحین همین اقشار13 گروه و دوره‌های صالحین یک روزه 450حلقه اعزام داشته ایم.

اله بداشتی با اشاره به تغییر رویکرد برنامه‌ها در حوزه دانش آموزی اظهارکرد: دانش آموزان در اردوی جهادی سال جاری زیباسازی و بهسازی مدارس خود را انجام می‌دهند؛ همچنین با همکاری فنی حرفه ای کلاس‌های سبک زندگی و ایجاد اشتغال برای دانش آموزان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی درنظر گرفتیم که تاکنون ۴۳ میلیارد آن جذب شد و۱۳ میلیاردتومان اعتبار در زمینه اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵ جذب شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین تصریح کرد: طبق آمایش‌هایی که صورت گرفت، 7 قطب اصلی در حوزه‌های تولیدی در استان شناسایی و تسهیلات پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: طارم در زمینه تولید زیتون، الموت باغبانی و پرورش ماهی، بویین زهرا دامپروری و فرآورده‌های لبنی، تاکستان در تولید انگور، شهرصنعتی البرز در زنبورداری و تولید زنبور عسل، آبیک در تولید و بسته بندی قارچ، آوج در خشک کردن میوه جات و باغبانی و قزوین در تولید شیرینی‌های سنتی فعالیت دارند.

این مسئول عنوان کرد: در سال 92 برای 508نفر، سال 93برای 932نفر، سال 94برای 731نفر و در سال 95 برای 725نفر فرصت اشتغال ایجاد کردیم که در مجموع برای 2896نفر شرایط شغلی ایجاد شد.

۴۰ پروژه کوچک عام المنفعه ساخته می‌شود
اله بداشتی گفت: قرارگاه خاتم و قرب کوثر پروژه‌های عمرانی سنگینی را به صورت جهادی انجام می‌دهند که هم اکنون در قزوین جاده تنکابن به شمال در دست اجرا دارند.

وی اذعان کرد: قرارگاه کوثر امسال برای استان ۳ میلیارد تومان پروژه تعریف کرده است و این قرارگاه در زمینه ساخت پروژه‌های کوچک اما عام المنفعه از جمله ساخت غسالخانه، مسجد و خانه عالم، راه روستایی، راه بین مزارع و مشکلات آب شرب و شبکه گذاری برای رفع محرومیت زدایی فعالیت می‌کند.

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین ادامه داد:۵۰ درصد از این منابع توسط قرارگاه و ۵۰ درصد دیگر توسط استانداری تامین می‌شود که مجموعا ۴۰ پروژه کوچک عام المنفعه است.

وی در پایان بیان کرد: در قرارگاه پیشرفت- آبادانی منطقه الموت غربی، الموت شرقی و چغور 3 منطقه هدف هستند که هفته آینده مرحله اجرایی پروژه‌های عمرانی آغاز می‌شود.

ارسال توسط : استان قزوین
بازدید
دیدگاه