اخبار ویژه

شرکت کنسرسیوم صادراتی فرآوری محصولات انگور تاکستان در نمایشگاه صنایع غذایی مسکو

کد خبر : 5935
شنبه 8 آبان 1395 - 09:49

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: کنسرسیوم صادراتی خوشه صنعتی فرآوری محصولات انگور تاکستان در این استان با هدف صادرات کشمش در نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی مسکو شرکت کرد.

حمیدرضا خانپور با حضور در دفتر کنسرسیوم صادراتی خوشه انگور در محل نمایشگاه مسکو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، ایجاد کنسرسیوم صادراتی کشمش استان قزوین با هدف فروش محصولات با حذف دلال و واسطه‌ها، شناسایی بازار هدف در کشورهای خارجی‌، بهره‌گیری از سرمایه اجتماعی اعضای کنسرسیوم، راه‌اندازی دفاتر فروش و غیره تشکیل و راه‌اندازی شد.

وی حضور تعدادی از اعضای خوشه فرآوری محصولات انگور، راه‌اندازی وب سایت تکوین به چهار زبان، اجاره دفتر، تعیین عامل فروش مشترک و راهکارهای حمایتی و انبار در مسکو (منطقه Food City) را از فعالیت‌های کنسرسیوم صادراتی خوشه انگور قزوین در طول برگزاری نمایشگاه بین‌المللی مواد غذایی مسکو برشمرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با اشاره به فعالیت 60 واحد صنعتی در حوزه تولید محصولات فرآوری انگور در این استان گفت: انگور یکی از اولویت‌ها و ظرفیت‌های مهم استان قزوین است که ظرفیت بالایی نیز در افزایش تولید و توسعه اشتغال و تولید ثروت در این استان دارد.

خانپور یادآور شد: براساس معیارهای تعیین شده، خوشه صنعتی فرآوری محصولات انگور به عنوان خوشه اولویت‌دار انتخاب شده که از بین این واحدها 7 واحد نمونه و برتر در زمینه محصولات فرآوری انگور، کنسرسیوم صادراتی خوشه را تشکیل دادند.

گفتنی است، هم‌اکنون استان قزوین رتبه نخست تولید کشمش و رتبه چهارم در تولید انگور در کشور را دارا بوده و سالانه ارزش صادرات آن بالغ بر 12 هزار دلار است.

یادآور می‌شود در بیست و پنجمین نمایشگاه سالانه مسکو که چهار روز ادامه دارد، یک هزار و 500 شرکت از کشورهای مختلف شرکت کردند که از تعداد 43 شرکت ایرانی در بخش‌های غذایی، شیلاتی و لبنیات در این نمایشگاه حضور دارند.

ارسال توسط : استان قزوین
بازدید
دیدگاه