اخبار ویژه

برگزاری نخستین یادواره کشوری شهدای مدافع حرم در قزوین

کد خبر : 5933
شنبه 8 آبان 1395 - 09:47

جانشین سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین از برگزاری نخستین یادواره کشوری شهدای مدافع حرم در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عباس برزگرابراهیمی در نشست خبری یادواره کشوری شهدای مدافع حرم که ظهر امروز در سالن جلسات شهید آوینی برگزار شد، ضمن گرامیداشت شهدای فاجعه منا و یاد شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و تبریک عید سعید قربان اظهار کرد: یادواره کشوری شهدای مدافع حرم برای نخستین بار در کشور به میزبانی استان قزوین برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: نخستین یادواره کشوری شهدای مدافع حرم روز پنج‌شنبه بیست‌ و پنجم شهریور ماه سال جاری ساعت 17 در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) استان قزوین برگزار می‌شود.

جانشین سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین افزود: از خانواده‌های شهدای مدافع حرم سراسر کشور برای حضور در نخستین یادواره کشوری شهدای مدافع حرم دعوت به‌ عمل آمده که استان قزوین از روز چهارشنبه بیست‌ و چهارم شهریور ماه سال جاری میزبان این خانواده‌ها است.

برزگرابراهیمی تصریح کرد: همچنین دو خانواده از شهدای افغانی، دو خانواده از شهدای پاکستانی، یک خانواده از شهدای عراقی و 15 خانواده از شهدای اهل تسنن برای حضور در نخستین یادواره کشوری شهدای مدافع حرم در قزوین دعوت شده‌اند چراکه این امر نشان‌دهنده انسجام و همبستگی بین شیعه و سنی است.

وی با اشاره به برگزاری چهار جلسه در استانداری قزوین خاطرنشان کرد: این جلسات با هدف برگزاری مطلوب یادواره کشوری شهدای مدافع حرم در شأن و عظمت شهدا به میزبانی استان قزوین تشکیل شده است.

جانشین سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین با بیان منویات مقام معظم رهبری در خصوص شهدای مدافع حرم یادآور شد: شهدای مدافع حرم دارای سه امتیاز و ویژگی هستند که امتیاز نخست دفاع از حرم اهل‌بیت‌(ع) در سوریه بوده، امتیاز دوم مبارزه با دشمنان اسلام است که اگر مبارزه و مقاومت وجود نداشت دشمنان به کشور ایران نفوذ می‌کردند.

برزگرابراهیمی با اشاره به سومین امتیاز و ویژگی شهدای مدافع حرم عنوان کرد: سومین امتیاز و ویژگی شهدای مدافع حرم رسیدن به مقام والای شهادت در غربت است.

وی تصریح کرد: همچنین استان قزوین امروز میزبان سه شهید بوده که دو شهید از شهدای گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس و یک شهید هم به نام گل‌محمد غلامی از شهدای افغانی مدافع حرم که در سوریه به شهادت رسیده است.

ارسال توسط : استان قزوین
بازدید
دیدگاه