اخبار ویژه
سردار نقدی در مجمع عمومی بسیج کارگری کشور:

اقتصاد شیخ نشین رفاه زده در مقابل اقتصاد مقاومتی/بیش از 15 هزار کارخانه و واحد تولیدی تعطیل داریم .

کد خبر : 4043
سه شنبه 18 اسفند 1394 - 12:07

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج گفت: اقتصاد مقاومتی می گوید باید ظرفیت ها و نقدینگی داخلی را فعال کنیم اما اقتصاد شیخ نشینی می گوید باید با باج دادن به قدرت های بزرگ و کنار آمدن با آنها زمینه را برای ورود سرمایه های خارجی به کشور مهیا کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور،دومین مجمع عمومی دوسالانه سازمان بسیج کارگری کشور به مدت دو روز در خراسان رضوی که به همت بسیج کارگری کشور برگزار شد، سردار نقدی در این مجمع،با استفاده از ویدئو کنفرانس سخنرانی کردند.

اقتصاد شیخ نشین رفاه زده در مقابل اقتصاد مقاومتی

سردار نقدی جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج  گفت: اقتصاد مقاومتی می گوید باید ظرفیت ها و نقدینگی داخلی را فعال کنیم اما اقتصاد شیخ نشینی می گوید باید با باج دادن به قدرت های بزرگ و کنار آمدن با آنها زمینه را برای ورود سرمایه های خارجی به کشور مهیا کنیم.

سردار نقدی گفت: در حالی که اقتصاد مقاومتی به دنبال رسیدن به صنعت پیشرفته، به روز و بومی است اقتصاد راحت طلب و شیخ نشین با پول نفت فناوری های دست دوم و ازرده خارج دیگران را وارد کشور می کنند.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی بر تولید داخلی و مصرف کالای تولید داخل تاکید دارد اما اقتصاد رفاه زده شیخ نشین، نگاهش واردات و مصرف کالای لوکس خارجی است.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج توزیع عادلانه سود بین تمام عوامل تولید و نظارت و مدیریت بر بازار را مشخصه اقتصاد مقاومتی معرفی کرد و تاکید داشت: در اقتصاد رفاه زده شیخ نشین با خیر و شر بازار کاری ندارد و معتقد است عرضه و تقاضا بازار را تنظیم می کند.

خام فروشی مهمترین راهکار اقتصاد شیخ نشین برای تامین نیازها

وی اقتصاد رفاه زده شیخ نشین را به ضرر همه مردم به ویژه نسل آینده ی ایران دانست و گفت: این اقتصاد جز خام فروشی و چپاول منابع طبیعی و فسیلی کشور برای رسیدن به رفاه برنامه دیگری ندارد، درحالیکه این منابع محدود است و با این تفکر بیشترین ضرر برای نسل آینده خواهد بود.

سردار نقدی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی راه بهتر را انتخاب کرده و نشان داده است. اما آنهایی که به دنیال رفاه طلبی هستند از بیان حقیقت طفره می روند، شعار اقتصاد مقاومتی می دهند اما کار دیگری می کنند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: نمونه بارز چنین رفتاری قرار دادهای نفتی است که طی آن زمین را برای برداشت منابع فسیلی آن به شرکت خارجی واگذار می کنند. و باید جلوی چنین قراردادهایی گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران امروز با افتخار همچنان حرف های امام راحل را تکرار می کند تصریح کرد: این افتخار بزرگی برای ملت ایران است که بدون حذف کردن حتی یک جمله از سخنان، مواضع، آراء و اندیشه های امام بزرگوار آن ها را نصب العین خود قرار می دهد.

ما بیش از 15 هزار کارخانه و واحد تولیدی داریم که یا تعطیل هستند و یا در شرف تعطیلی‌اند.

وی افزود: ما بیش از 15 هزار کارخانه و واحد تولیدی داریم که یا تعطیل هستند و یا در شرف تعطیلی‌اند. حالا این سرمایه غربی می‌خواهد بیاید چه کارخانه دیگری برای ما بزند؟
رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: در سال گذشته میلادی 2 فرصت بسیار خوب داشتیم که یکی درگیری روسیه و اروپا بود که می‌توانستیم بازار روسیه را قبضه کنیم تا دیگر چند تن مواد غذایی را در داخل از بین نبریم.

با پول 2 فروند از 12 فروند ایرباس 380 می‌توان در ایران خط تولید هواپیمای 100 نفره راه انداخت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: با پول 2 فروند از 12 فروند ایرباس 380 می‌توان در ایران خط تولید هواپیمای 100نفره راه انداخت. بهترین و اقتصادی‌ترین هواپیما در کشور، هواپیمای 100نفره بوده و این نیاز کشور است و در ازای آن، ده ها شغل هم در کشور ایجاد می‌شود.
نقدی ادامه داد: حالا ما با این پول توانستیم هواپیمایی بخریم که فقط در فرودگاه امام(ره) می تواند بنشیند و از آنجا مستقیم به امریکا برود و دیگر مرفهین برای سفر به امریکا و کانادا، به امارات و جاهای دیگر نروند برای سوخت‌گیری معطل نشوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ما در صنعت دفاعی در تراز ابرقدرتها با تنوع محصولات زیاد هستیم که همه آنها را خودمان می‌سازیم. ما امروز سلاح و موشک می‌سازیم درحالیکه تا سال 80 توان ساخت یک رادار را هم نداشتیم اما امروز 35 مدل رادار می‌سازیم. اینها بدلیل مدیریت صحیح و تلاش در شرایط تحریم بوده و زیر نطر حضرت آقا انجام شده است.

این حرف که رابطه با امریکا وضعمان را بهتر می‌کند دروغ است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به روابط ایران و آمریکا در پیش از انقلاب و پیشرفت های کشور در سالهای اخیر علی رفم دشمنی با آمریکا گفت: این حرف که رابطه با امریکا وضعمان را بهتر می‌کند دروغ است.
نقدی ادامه داد: همه ذهنیت ما باید به سمت مسایل اقتصادی برود و سوالهای اصلی‌مان باید اقتصادی باشد. اگر افرادی را به مجلس بفرستیم که دنبال اقتصاد وارداتی شیخ نشینی باشند، بیچاره می‌شویم.
وی با بیان اینکه امروز بسیج در حال گفتمان سازی در خصوص اقتصاد مقاومتی است، افزود: در گذشته جلسات کارشناسی گذاشتیم و طرح هایی را به دولت قبل ارایه کردیم که گفتند خوب است اما اقدامی نکردند. در دولت جدید هم نامه‌نگاری کرده و تاکید داشتیم که با استفاده از ظرفیت مردم مشکلات اقتصادی حل می‌شود، حتی آقا هم تذکر دادند ولی اقدامی صورت نگرفت.

ارسال توسط : استان قزوین
بازدید
دیدگاه