اخبار ویژه

اجرا شدن قرارداد FATF امنیت ملی را زیر سؤال می‌برد/ مجلس جلوی خسارت‌نامه عظیم را بگیرد

کد خبر : 5930
شنبه 8 آبان 1395 - 09:43

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: قرارداد FATF در صورت اجرا شدن امنیت ملی را زیر سؤال می‌برد و بر اساس قانون اساسی و مقررات، مجلس وظیفه سنگینی بر عهده دارد تا جلوی این خسارت‌نامه عظیم را بگیرد.

حجت‌الاسلام علی معبودی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به قرارداد FATF اظهار داشت: در این قرارداد اگر مسؤولان وزارت خارجه و دولتمردان غفلت کنند باید آن‌ها را متهم کنیم چراکه اگر این اتفاق رخ دهد، خسارت بزرگی برای کشور محسوب می‌شود و بر اساس توافق FATF در بخش‌های مختلف کشور خودتحریمی به وجود می‌آید.

وی در خصوص بحث برجام افزود: هدف برخی آقایان از برجام، برداشتن تحریم‌ها بود در حالی که این اتفاق رخ نداد چراکه آن‌ها به دنبال گسترش برجام در حوزه‌های دیگر بودند و طبق تدابیر مقام معظم رهبری جلوی این اقدامات گرفته شد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین با بیان اینکه دشمن از مسیرهای غیرمستقیم درصدد است تا سلطه خود را به طور کلی در بخش‌های کلیدی کشور باز کند، اضافه کرد: قرارداد FATF در صورت اجرا شدن امنیت ملی را زیر سؤال می‌برد و بر اساس قانون اساسی و مقررات، مجلس وظیفه سنگینی بر عهده دارد تا جلوی این خسارت‌نامه عظیم را بگیرد و اجازه اجرا شدن آن را ندهد.

* دشمن می‌خواهد با امنیت ملی و منافع ملی بازی کند

معبودی بیان کرد: اگر دشمن نتوانست در یک بخشی توفیقی حاصل کند به طور غیرمستقیم در بخش‌های دیگر ورود پیدا کرده و می‌خواهد با امنیت ملی و منافع ملی بازی کند و به نوعی شریان‌های حیاتی کشور را مورد هجمه و تاخت و تاز قرار دهد.

این مسئول در تعریف قرارداد FATF عنوان کرد: FATF یک قراردادی است که دست‌های ما را می‌بندند و می‌گویند با دست بسته شنا کنید، قطع به یقین کسی با دست بسته شنا کند، جز غرق شدن چیز دیگری به همراه ندارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین با بیان اینکه نخبگان جامعه هم نسبت به مقوله قرارداد FATF حساس شده‌اند، یادآور شد: دولت قبل از دچار شدن کشور به یک خسارت سنگین اقدام کند و مجلس هم در این قضیه رسالت اصلی خود را به عنوان نمایندگان ملت انجام دهد.

معبودی تشریح کرد: داستان و قرارداد FATF بر خلاف نص قانون اساسی است و بحث پولشویی که مطرح شده به نوعی بستن ر‌اه‌های نفوذ و یا راه‌هایی که برای کشور به عنوان استراتژی بوده، مطرح است.

وی تصریح کرد: دشمنان موفق نشدند از راه‌های سخت محور مقاومت را دچار شکست و از هم گسستگی قرار دهند، از راه دیگر ورود پیدا کرده تا قرارداد FATF را بر کشور تحمیل کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین مطرح کرد: قرارداد FATF اگر امضاء شود قطع به یقین از قراردادهایی که در دوران قاجار در کشور تحمیل شده به مراتب ضرر آن بیشتر است.

ارسال توسط : استان قزوین
بازدید
دیدگاه