اخبار ویژه

همایش بررسی آسیب های اجتماعی شایع در جامعه کارگری استان قزوین

کد خبر : 12055
پنجشنبه 8 آذر 1397 - 11:39

همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی جامعه کارگری روز سه شنبه مورخه 97/09/06 ساعت 9 صبح در سالن اجتماعات اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با حضور فرماندهان حوزه ها ، پایگاه ها ، تشکل ها و متولیان جامعه کارگری استان برگزار گردید.

مسئولیت های اجتماعی در جامعه کارگری کمرنگ شده است. مسعود بابایی در جلسه بررسی آسیب های اجتماعی شایع در استان و راهکارهای پیشگیری از آن گفتند: انتظارات مردم از مسئولین برای کاهش آسیب های اجتماعی در حد مضاعفی افزایش یافته است.

ایشان حوزه آسیب های اجتماعی را منحصر به یک دستگاه و سازمان ندانسته و بر هم افزایی و همکاری همه مسئولین و اقشار در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کردند. مدیر کل بهزیستی استان فرمودند: 4887 معتاد در استان تحت پوشش این اداره قرار دارند.

ایشان در جلسه بررسی آسیب های اجتماعی اعلام کرد 4887 معتاد در سطح استان تحت پوشش فعالیت های اداره کل بهزیستی استان قرار دارند که هر واحد تحت پوشش در 22 مرکز ترک اعتیاد تحت درمان قرار دارند.

علیرضا وارثی اظهار داشت:امروزه در جامعه شاهد افزایش آسیب های اجتماعی در استان هستیم که تمامی تلاش و کوشش این اداره در راستای کاهش این آسیب ها به کارگیری شده است. ایشان افزودند:آموزش را در کاهش آسیب ها موثر دانست و خواستار همکاری همه مراکز و اقشار در راستای کاهش این معضلات در سطح استان شد.

معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: تلاش این معاونت به دنبال جایگزین کردن مجازات های مدنی است. حجت الاسلام حیدری در جلسه بررسی آسیب های اجتماعی شایع در استان و راه پیشگیری افزود:جرم انگاری در کشور بالاست و تلاش این معاونت در جهت کاهش آسیب های اجتماعی با همکاری همه دستگاه ها بویژه مراکز دانشگاهی ، آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی تاثیرگذار دانست. ایشان افزودند:6 میلیون پرونده در دادگستری استان در خصوص آسیب های اجتماعی تشکیل و تلاش سیستم قضایی از این گونه پرونده ها در جهت تحکیم بنیاد خانواده می باشد.

ارسال توسط : استان قزوین
بازدید
دیدگاه