اخبار ویژه
پرویز فتاح در مراسم امضای تفاهم نامه بسیج و کمیته امداد

بسیج به کمک امداد آمده است/بدون روحیه بسیجی؛امداد به نتیجه نمیرسد

کد خبر : 8930
سه شنبه 14 شهریور 1396 - 11:20

به گفته رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بسیج و امداد دونهاد شبیه به هم هستند: کار بسیج بیش از خدمت به مردم و رسیدگی به نیازهای مستضعفین است

به گزارش خبرگزاری بسیج، به گزارش خبرنگار فرهنگي خبرگزاری بسیج، مهندس پرویز فتاح در مراسم امضاي تفاهم نامه بسيج و كميته امداد با بیان اینکه کار کمیته امداد نیز مانند بسیج است، افزود: کمیته امداد و بسیج هر دو نهاد امدادگر هستند و در تمام نقاط ایران گسترده هستند.

وی با تأکید براینکه بدون روحیه بسیجی امداد ما به نتیجه نمی رسد، اظهار داشت: بسیج نیز آمیخته با امدادگری است؛ ما در امداد باید روحیه فرهنگ و انقلابیگری داشته باشیم و بسیج نیز عینا داراي همین روحیه است.

فتاح با اشاره به اینکه همیشه در حوادث اولین نهادی که به داد مردم رسیده بسیج است، ادامه داد: تفاهمنامه میان سازمان بسیج مستضعفین و کمیته امداد امام خمینی (ره) پیش از اين، اجرایش را عملیاتی كرده که این بواسطه روحیه جهادی این دونهاد است و امروز صرفا امضا می شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه همدلی این دونهاد بویژه در اردوهای جهادی بسیار زیاد است، تصریح کرد: کارهای مشترک زیادی در ساخت هزاران خانه و جهیزیه ها و ده ها هزار نوشت افزار میان بسیج و امداد انجام شده است و سال گذشته با همکاری بسیج ١٠ هزار مددجوی امداد با هدف آشنایی بیش از پیش با فرهنگ دفاع مقدس به راهیان نور رفتند.

این مقام مسئول یادآور شد: آماده همکاری عمیق تر با بسیج هستیم تا تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری را در خصوص رسیدگی به معیشت مردم محقق کنیم و باید همه مسئولین کشور به این دغدغه رهبری معظم انقلاب، جامعه عمل بپوشانند.

فتاح خاطر نشان کرد: خودکفایی، اصلی ترین مأموریت ما است که بتوانیم به افراد نیازمند، آموزش دهیم و با وام و سایر تسهیلات حمایتشان کنیم تا خودکفا شده و از کمیته امداد بی نیاز شوند.

رئيس كميته امداد در پايان بيان كرد: در هم تنیدگی بسیج و کمیته امداد یک وجه مشترک دیگر هم دارد و آن اینکه بسیاری از امدادگرهای ما بسیجی هستند. کارهایی که بسیج میکند خودش تامین منابع میکند و در اکثر موارد؛ خود بسیج آورده دارد و به کمک امداد امده است.

ارسال توسط : استان قزوین
بازدید
دیدگاه